GŁÓWNE ZAŁOŻENIA SYSTEMU
-
System z centralną baza danych oraz dostępem przez Internet.
-
Dostęp do systemu i bazy danych możliwy jest jedynie dla autoryzowanych użytkowników. Korzystanie z systemu możliwe jest przy pomocy przeglądarki internetowej oraz aplikacji mobilnej.
-
Rejestracja danych:
– prace w terenie(inwentaryzacja),
– rejestracja procesu pozyskania i kontrola transportu kłód poprzez użycie urządzeń mobilnych np. popularnych smartfonów).
-
Możliwość pracy w aplikacji bez połączenia internetowego – Zapisane dane mogą zostać przesłane na serwer po zakończeniu pracy
-
System TIS może zostać zintegrowany z istniejącym już systemem wykorzystywanym przez firmy i instytucje odpowiedzialne za pozyskanie, transport i sprzedaż drewna.
-
Podstawowe atrybuty zapisywane w systemie: plan pozyskania, pozyskanie, przetwarzanie surowca, sprzedaż, transport, opłaty, etc.
-
Dodatkowe atrybuty mogą zostać przygotowane w oparciu o przepisy krajowe oraz wymogi lokalne.
JAK TO DZIAŁA?
-
Użytkownik przeprowadza kontrolę pozyskania, znakowanie kłód, zapisuje dane pozyskane na powierzchni pracy, robi zdjęcia z obszaru przeprowadzanych prac. Uzyskane dane wprowadza do aplikacji TIS.
-
Uprawniony użytkownik wprowadza trasę transportu drewna, dane przesyła do serwera w chmurze.
-
Uprawnieni użytkownicy (np. urzędnicy celni) mogą pobrać dane wejściowe (na smartfony) i sprawdzić legalność transportu porównując z dokumentami dostarczonymi w wersji papierowej.
-
Transport sprawdzany jest ponownie podczas przeładunku oraz w miejscu dostarczenia w ten sam sposób: upoważniony urzędnik pobiera dane z serwera w chmurze i sprawdza je porównując z dostarczoną dokumentacją.
-
Potwierdzenie otrzymania transportu przesyłane jest przez odbiorcę do systemu TIS.
-
Upoważnieni użytkownicy mają dostęp do danych na serwerze w chmurze. Dzięki temu mogą potwierdzić pochodzenie i legalność drewna.